Moje sposoby na przetrwanie jesieni.

Nie oszukujmy się, na większość z nas jesień działa depresyjnie. Szczególnie ten okres przejściowy przed zimą – deszcze, wiatr, plucha brrrr. Najchętniej człowiek zakopałby się w pościeli, popijał gorącą czekoladę / wino, podjadał smakołyki i czekał na wiosnę. Niestety, tak się nie da i w związku z tym musimy sobie wypracować jakieś sposoby na to, by umilić ten czas. Poniżej moje sprawdzone propozycje:

fullsizeoutput_147

 

  • Trenuj, trenuj, trenuj. Trening daje nam zastrzyk endorfin, banana na twarzy, moc i przekonanie, że jesteśmy silne i piękne. Dlatego zachęcam do ruszenia tyłeczka z kanapy – najlepszą opcją są moim zdaniem zajęcia grupowe – energia instruktora oraz innych osób na sali potrafi zdziałać cuda i zmotywować do walki. Dla hardcorów polecam trening o 6 – 6:30 rano, spróbujcie, a nie pożałujecie. Fajnie jest zrobić coś dla siebie przed pracą / szkołą / innymi obowiązkami, wejść w dzień z dobrą energią. Oczywiście nie każdy musi od razu iść na siłownię, możliwości jest pełno: treningi z YT, basen, przebieżka, joga, cross fit. Znajdźcie coś co daje Wam radość i powera i róbcie to najczęściej jak się da!

fullsizeoutput_101

  • Spaceruj – mimo wszystko. Nie ma złej pogody – są tylko źle ubrani spacerowicze 😉Zachęcam do praktykowania krótkich spacerów CODZIENNIE. Wystarczy choćby 20-30 minut. Może spróbujesz wysiąść 2 przystanki wcześniej? Ja mam to szczęście, że mieszkam stosunkowo blisko pracy, w przyjemnej okolicy. Najczęściej trasę do pracy pokonuję piechotą – zajmuje mi to jakieś 30 minut. W drodze z reguły słucham podcastów w języku angielskim – tym samym łączę przyjemne z pożytecznym 😊
  • Rozciągaj się po wstaniu z łóżka / ćwicz jogę. Nie tylko jesienią – cały rok. Poranny rozruch działa zbawiennie na całe nasze ciało. Wystarczy 10 minut. Serio.
  • Jedz rozgrzewające śniadania na słodko. Możliwości jest mnóstwo: jaglanki, owsianki, gryczanki… Niezależnie którą z nich wybierzesz dodawaj do nich cynamon albo kardamon – te przyprawy działają rozgrzewająco i są niezwykle aromatyczne. W ramach słodzidła dorzuć czubatą łychę konfitur przyrządzonych przez Ciebie, Twoją mamę lub babcię. Dorzuć orzechy albo masło orzechowe i gotowe.fullsizeoutput_11c
  • Rozkoszuj się długimi wieczorami – czytaj książki, oglądaj filmy. Kiedyś nie lubiłam krótkich dni, a długie wieczory działały na mnie usypiająco, niekiedy nawet depresyjnie. Teraz nie mam z tym problemu – mogę nadrobić zaległości książkowo – filmowe, dokumenty na netflix’ie czy też obejrzeć moje ukochane Kuchenne Rewolucje 😊W lato zawsze szkoda czasu na takie rzeczy – bo za oknem ładna pogoda i lepiej wyjść na spacer, bo znajomi zapraszają na wino w plenerze itp. Jesienią nie ma wymówek!
  • Zrób sobie wieczorne home spa: odprężającą kąpiel z kroplami olejku lawendowego, peeling kawowy i maseczkę na twarz. Cały rytuał zakończ relaksacyjnym masażem twarzy i wtarciem ulubionego balsamu w skórę lub aromatycznego oleju kokosowego. To tylko propozycja, po prostu zrób to co lubisz: maseczkę błotną, manicure albo gorącą kąpiel z jakąś fajną solą – możliwości jest mnóstwo.
  • Pij herbatę, gorącą czekoladę, kawę z dodatkiem goździków i kardamonu. Takie napoje najlepiej „wchodzą” jesienią i zimą. Rozkoszuj się nimi – latem nie będziesz już mieć na nie ochoty!

fullsizeoutput_116

  • Pozwól sobie na lenistwo i nicnierobienie. Czasami po prostu trzeba i tyle. Słuchaj swojego ciała – jeżeli jest przemęczone, przebierz się w wygodny dresik, zrób sobie popcorn, otwórz wino i włącz jakiś bzdet w TV. Taki reset jest potrzebny! Byle nie za często 😉

A jakie są Wasze sprawdzone sposoby na przetrwanie jesieni? Macie swoją top listę? Podzielcie się!

 

Autor

magdakrupa

Jestem wiecznie poszukującą nowych, zdrowych zajawek 32 - latką. Kuchnia roślinna daje mi siły na moje mniej lub bardziej intensywne treningi. Lubię wdrażać w swoje życie zdrowe rytuały, dbać o ciało i umysł. Testuję różne sposoby na minimalizację stresu. Rozgośćcie się!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s